На основу члана 21 став 1 тачка 1 Закона о јавним службама („Сл. гласник РС”, бр. 42/91, 71/94, 79/2005 – др. закон, 81/2005 – испр. др. закона, 83/2005 – испр. др. закона и 83/2014 – др. закон) и члана 34 став 1 тачка 3 Статута International School, Управни одбор Средње школе International School у Београду је на седници одржаној дана 31. 10. 2024. године усвојио:
PREČIŠĆENI TEKST STATUTA
Srednje škole International School
- OSNOVNE ODREDBE
- Predmet uređivanja
Član 1
Ovim Statutom bliže se uređuju organizacija, način rada, upravljanje i rukovođenje strane obrazovno-vaspitne ustanove, srednje škole International School u Beogradu, ul. Šumatovačka br. 45 (u daljem tekstu: „Škola”), postupanje organa Škole radi obezbeđivanja ostvarivanja prava učenika, zaštite i bezbednosti učenika i zaposlenih, mere za sprečavanje povreda zabrana utvrđenih zakonom, način objavljivanja opštih akata i obaveštavanja svih zainteresovanih strana o odlukama organa i druga pitanja u skladu sa zakonom.
- Status Škole
Član 2
Škola je strana obrazovno-vaspitna ustanova čiji su osnivači strano i domaće pravno lice u kojoj se ostvaruje delatnost javne službe za srednje obrazovanje i vaspitanje.
U Školi se stiče srednje opšte obrazovanje za dalje školovanje u trajanju od 7 godina za učenike od 11 do 19 godina.
Član 3
Škola ostvaruje obrazovno-vaspitnu delatnost realizacijom programa Britanskog nacionalnog sistema školovanja u skladu sa članovima 353, 354 i 356 Zakona o obrazovanju (Education Act 1996, Chapter 353, 354, 356; Education Act 2002, 2011), Cambridge Assessment International Education.
Član 4
Osnivači Škole su preduzeće Link Group Education Services SRL, Bulevardul Eroilor de la Tisa, broj 20/A, 2 sprat, Rumunija i LINK group d.o.o, iz Zemuna, Cara Dušana br. 34.
Rešenjem kod Privrednog suda u Beogradu broj 4 FI 148/2024, od 11.07.2024. godine, registracioni uložak broj 5-1649-00, Osnivač škole je School Investments S.à.r.l., Boulevard F.W. Reiffeisen, L/2411, Luksemburg, reg.broj: B284227 (u daljem tekstu: „Osnivač”).
Član 5
Škola ima svojstvo pravnog lica sa statusom Ustanove koja obavlja delatnost srednjeg opšteg obrazovanja na engleskom jeziku po nastavnom planu i programu Britanskog nacionalnog sistema školovanja u skladu sa članovima 353, 354 i 356 Zakona o obrazovanju (Education Act 1996, Chapter 353, 354, 356; Education Act 2002, 2011), Cambridge Assessment International Education, Zakonom i ovim Statutom.
Škola je organizovana kao jedinstvena radna celina.
Škola ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i preduzima druge pravne poslove i pravne radnje u okviru svoje pravne i poslovne sposobnosti.
Za svoje obaveze u pravnom prometu sa trećim licima Škola odgovara svim sredstvima kojima raspolaže.
Odluku o statusnoj promeni, promeni naziva ili sedišta Škole donosi Upravni odbor, uz saglasnost nadležnog Ministarstva i ne može se vršiti u toku nastavne godine.
Član 6
Škola ima autonomiju koja se ogleda u pravu na:
- donošenje statuta i drugih opštih akata, školskog programa obrazovanja i vaspitanja, razvojnog plana, godišnjeg plana rada škole, pravila školovanja u školi i drugih opštih akata;
- planiranje stručnog usavršavanja i profesionalnog razvoja zaposlenih;
- samovrednovanje škole;
- izbor zaposlenih i stručne organe;
- uređivanje unutrašnje organizacije i rada stručnih organa;
- način ostvarivanja saradnje sa ustanovama iz oblasti obrazovanja, zdravstva, socijalne i dečije zaštite, javnim preduzećima, privrednim društvima i drugim organizacijama radi ostvarivanja prava dece, učenika i zaposlenih.
Broj i struktura zaposlenih u Školi utvrđuje se pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Ostvarivanje pojedinačnih prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Školi uređuje se ugovorima o radu i drugim vrstama ugovora kojima se uređuje radno angažovanje, odnosno pravilnikom o radu i drugim opštim aktima Škole.
- Naziv i sedište
Član 7
Škola je osnovana aktom Odlukom Osnivača od 30. 4. 2015. godine.
Škola se upisuje u sudski registar kod Privrednog suda u Beogradu.
Škola je verifikovana od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Rešenjem br. 022-05-00036/2015-03 od 14. 3. 2016. godine.
Rešenjem Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja broj 022-05-203/2018-07/1 od 25. 8. 2020.godine, verifikovano je i obavljanje delatnosti osnovnog obrazovanja i vaspitanja i ostvarivanje pripremnog predškolskog programa, po Nacionalnom nastavnom planu i programu Cambridge Primary i Secondary 1, za učenike uzrasta od 5 do 14 godina.
Član 8
Naziv Škole je International School.
Sedište Škole je u Beogradu, u ulici Šumatovačka, broj 45.
Osnovna delatnosti Škole je srednje opšte obrazovanje, šifra 85.31.
Škola ima Matični broj Škole kod nadležnog organa za statistiku.
Škola ima Poreski identifikacioni broj kod nadležnog organa Ministarstva finansija.
Dopunske delatnosti Škole su:
- 85.59 ostalo obrazovanje;
- 58.11 izdavanje knjiga, brošura i drugih publikacija;
- 58.19 ostala izdavačka delatnost;
- 47.61 trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.62 trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.99 ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca;
- 85.60 pomoćne obrazovne delatnosti.
Član 9
Škola obavlja delatnost u svom sedištu u Beogradu ul. Šumatovačka br. 45.
Škola može obavljati delatnost u izdvojenom odeljenju uz saglasnost Ministarstva.
- Sredstva za rad i račun
Član 10
Za finansiranje svoje delatnosti Škola stiče prihode od učeničkih školarina, dodatnih ulaganja osnivača, donacija, sponzorstava i drugih izvora, saglasno zakonu.
Sve odluke koje se tiču finasiranja delatnosti škole kao i pitanja finasijskog i poslovnog plana i ostvarivanja plana rada škole u isključivoj su nadležnosti Osnivača odnosno podležu prethodnom odobrenju od strane Osnivača.
Škola posluje preko svog žiro-računa.
Prethodna saglasnost Osnivača neophodan je uslov za zaključenje sledećih poslova:
- sticanje, otuđenje i opterećenje udela koje škola poseduje u drugim pravnim licima;
- sticanje, otuđenje i opterećenje nepokretnosti, zaključenja ugovora o zakupu;
- uzimanje kredita, odnosno uzimanje i davanje zajmova, davanje jemstava, garancija i obezbeđenja za obaveze trećih lica.
- Zastupanje i predstavljanje
Član 11
Školu zastupa direktor Škole (u daljem tekstu: direktor).
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti direktora, ovlašćenja da ga zamenjuje ima pomoćnik direktora (izvršni menadžer). Pomoćnika direktora (izvršnog menadžera) imenuje Upravni odbor.
Član 12
Akti i javne isprave Škole kao zakonski zastupnik potpisuje Direktor. Direktor može ovlastiti pomoćnika direktora (izvršnog menadžera) za potpisivanje akata koje donosi Škola, izuzev javnih isprava.
Uz funkciju direktor dodaje svoj potpis, a punomoćnik-pomoćnik direktora (izvršni menadžer) unosi podatak „po ovlašćenju”.
Pomoćnik direktora (izvršni menadžer) za raspolaganje novčanim sredstvima deponuje svoj potpis kod nadležnog suda.
- Pečat i štambilj
Član 13
Škola u svom radu koristi sledeće pečate:
- Pečat za overu verodostojnih isprava – pečat okruglog oblika 32 mm koji sadrži grb Republike Srbije. Na pečatu je kružno ćirilicom i latinicom ispisan tekst: Republika Srbija, Beograd, International School. Pečat ima oznaku „I”.
- Pečat za svakodnevno poslovanje sekretarijata Škole, okruglog oblika, prečnika 32 mm, koji sadrži grb Republike Srbije. Na pečatu je kružno ćirilicom i latinicom ispisan tekst: Republika Srbija, Beograd, International School. Pečat ima oznaku „II”.
- Pečat za svakodnevno poslovanje računovodstava Škole okruglog oblika, prečnika 32 mm, sa istim tekstom kao u tački 2. sa oznakom „III”.
Pečat i štambilj se čuvaju na način koji onemogućava njihovo neovlašćeno korišćenje.
Za upotrebu i čuvanje pečata odgovoran je sekretar Škole, osim za pečat koji koristi računovodstvo škole, za koga je odgovoran šef računovodstva.
Član 14
Škola u svom radu koristi sledeće štambilje:
- Jedan štambilj za prijem pošte, pravougaonog oblika, dimenzija 62 x 32 mm, sa tekstom: Republika Srbija, International School, Del. br. ___________, datum ________ 20_____ godine, Beograd.
- Jedan štambilj za svakodnevno poslovanje dimenzija 62 x 32 mm, sa nazivom International School, Beograd, Šumatovačka br. 45.
Član 15
Direktor Škole može, uz potpis, preneti ovlašćenja rukovanja i čuvanja pečata drugom zaposlenom, koji je dužan da čuva pečat na način koji onemogućava neovlašćeno korišćenje pečata.
Pečat i štambilj čuvaju se posle upotrebe zaključani.
Postupak izrade, broj pečata, način upotrebe, čuvanje i uništenje pečata reguliše se odlukom direktora Škole u skladu sa zakonom.
III DELATNOST ŠKOLE
Osnovna delatnost
Član 16
Osnovana delatnost Škole je: 85.31 –srednje opšte obrazovanje.
Obrazovno-vaspitnu delatnost Škola realizuje za redovne učenike i vanredne učenike, u skladu sa Zakonom o obrazovanju (Education Act 1996, 2002, 2011, Chapter 353, 354, 356).
Škola primenjuje nastavni plan i program Britanskog nacionalnog sistemu školovanja u skladu sa članovima 353, 354 i 356 Zakona o obrazovanju (Education Act 1996 Chapter 353, 354, 356) i Cambridge Assessment International Education.
Član 18
Izvršavajući osnovnu delatnost, Škola obezbeđuje ostvarivanje opštih principa sistema obrazovanja i vaspitanja i ciljeva obrazovanja, i to:
- razvoj ključnih kompetencija neophodnih za dalje obrazovanje i aktivnu ulogu građanina za život u savremenom društvu;
- osposobljavanje za rešavanje problema, komunikaciju i timski rad;
- poštovanje rasne, nacionalne, kulturne, jezičke, verske, rodne, polne i uzrasne ravnopravnosti, tolerancije i uvažavanja različitosti;
- razvoj motivacije za učenje, osposobljavanje za samostalno učenje, samoinicijative, sposobnost samovrednovanja i izražavanja sopstvenog mišljenja.
Član 19
Obrazovno-vaspitna delatnost škole ostvaruje se kroz obrazovno-vaspitni rad koji obuhvata nastavne i vannastavne aktivnosti Škole.
- Dopunska delatnost
Član 20
Škola može da obavlja i dopunsku delatnost koja je u funkciji obrazovanja i vaspitanja pod uslovom da se njome ne ometa obavljanje delatnosti obrazovanja i vaspitanja.
Dopunska delatnost Škole može da bude davanje usluga, proizvodnja, prodaja i druga delatnost kojom se unapređuje ili doprinosi racionalnijem i kvalitetnijem obavljanju obrazovanja i vaspitanja.
Dopunske delatnosti Škole su:
- 85.59 ostalo obrazovanje;
- 58.11 izdavanje knjiga, brošura i drugih publikacija;
- 58.19 ostala izdavačka delatnost;
- 47.61 trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.62 trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.99 ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca;
- 85.60 pomoćne obrazovne delatnosti.
Odluku o dopunskoj delatnosti donosi Upravni odbor u skladu sa zakonom.
- Upotreba jezika
Član 21
Obrazovno-vaspitni rad ostvaruje se na engleskom jeziku.
Obrazovno-vaspitni rad za učenike koji koriste znakovni jezik, odnosno posebno pismo ili druga tehnička rešenja ostvaruje se u skladu sa zakonom.
III OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
- Oblici obrazovno-vaspitnog rada
Član 22
Obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada za redovnog učenika su:
- nastava – teorijska i vežbe,
- dodatna, dopunska nastava,
- pripremna nastava,
- društveno-korisni rad, ako se u toku školske godine ukaže potreba za njim.
Obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada za vanrednog učenika škole mogu biti:
- nastava,
- pripremni rad,
- konsultativno-instruktivni rad.
Član 23
Obrazovno-vaspitna delatnost Škole ostvaruje se kroz:
- redovnu nastavu,
- praktičnu nastavu u saradnji sa privrednim društvom, ustanovom, drugom organizacijom ili drugim pravnim licem,
- nastavu u blokovima,
- dopunsku nastavu,
- dodatnu nastavu,
- pripremnu nastavu,
- nastavu na daljinu (na zahtev roditelja, odnosno staratelja),
- izlete i ekskurzije učenika,
- kulturne i javne aktivnosti i druge vannastavne i slobodne aktivnosti, u skladu sa posebnim programima koji su sastavni deo školskog programa.
Član 24
U Školi se organizuju ispiti po programu Cambridge Assessment International Education za Cambridge Checkpoint, Secondary 2 (IGCSE) i Advanced-level (A i AS Levels) nivoe.
Organizacija, raspored i sprovođenje ispita iz stava 1 ovog člana vrši se u skladu sa programom Cambridge Assessment International Education. Dobijanje Cambridge Checkpoint, IGSCE, A i AS Level sertifikata, kao i ICE i AICE diploma u toku i po završetku školovanja, uslovljeno uspešnim polaganjem Cambridge Checkpoint, IGCSE, AS i A-levels ispita. Škola ni na koji način ne može uticati na rezultate ispita i izdavanje predmetnih sertifikata i diploma.
- Druge aktivnosti
Član 25
Škola može da organizuje ekskurzije, u skladu sa programom Cambridge Assessment International Education.
Član 26
Kulturne, sportske i druge aktivnosti Škola preduzima na osnovu programa aktivnosti.
Član 27
Škola može, ukoliko se za tim ukaže potreba, da organizuje proizvodni i drugi društveno-koristan rad učenika u kome uzimaju učešće svi učenici prema svojim uzrasnim i drugim mogućnostima. Izbor ovog oblika rada i njegovo programiranje vrši se planom rada Škole.
Član 28
Škola organizuje slobodne aktivnosti učenika, polazeći od ispoljenih želja, interesovanja i sposobnosti učenika. Učešće učenika u slobodnim aktivnostima je dobrovoljno, i odvija se uz pomoć i stručne savete nastavnika. Oblike i program slobodnih aktivnosti škola utvrđuje svojim planom rada.
- Školska godina
Član 29
Obrazovno vaspitni rad Škole ostvaruje se u toku školske godine koja počinje 01. Septembra, odnosno prvog narednog radnog dana ako 01. septembar padne tokom vikenda.
Kraj školske godine je uređen Školskim kalendarom.
Obrazovno vaspitni rad organizuje se u tri semestra.
Nastava u Školi izvodi se u jednoj (ili dve smene), po rasporedu časova.
Raspored časova, odluku o rasporedu smena, vremenu početka i završetka časova nastave i školski kalendar i drugo u vezi školske godine, za svaku školsku godinu donosi Upravni odbor.
Direktor je u obavezi da raspored časova, uz prethodno pribavljeno mišljenje stručnih organa, kao i Školski kalendar, predloži Upravnom odboru, i to najkasnije 15 dana pre početka svake školske godine.
IV ORGANI ŠKOLE
Član 30
Organi Škole su: organ upravljanja, organ rukovođenja, organ nadzora, stručni i savetodavni organi.
Organizovanje, sastav i nadležnost organa Škole regulisani su zakonom i ovim Statutom.
Upravni odbor
- Upravni odbor
Član 31
Organ upravljanja Škole je Upravni odbor.
Upravni odbor ima tri člana koje imenuje osnivač.
Mandat Upravnog odbora traje četiri godine, a novoizabranom članu mandat traje do isteka mandata Upravnog odbora.
Članovi Upravnog odbora odgovorni su Osnivaču za zakonito i za blagovremeno donošenje odluka iz svoje nadležnosti.
Postupak za imenovanje članova Upravnog odbora pokreće se najkasnije dva meseca pre isteka mandata prethodno imenovanim članovima.
Član Upravnog odbora ili Upravni odbor u celini može biti razrešen pre isteka mandata, na lični zahtev člana ili iz razloga i na način utvrđen zakonom i ovim Statutom.
Član 32
Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Osnivač. Rešenje o imenovanju, odnosno razrešenju Upravnog odbora – konačno je u upravnom postupku.
Član 33
Za člana Upravnog odbora ne može biti predloženo ni imenovano lice:
- koje je pravnosnažnom presudom osuđeno za krivično delo za koje je izrečena bezuslovna kazna zatvora u trajanju od najmanje tri meseca ili koje je osuđeno za: krivično delo nasilje u porodici, oduzimanje maloletnog lica, zapuštanje i zlostavljanje maloletnog lica ili rodoskrvnjenje; za krivično delo primanje mita ili davanje mita; za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv polne slobode, protiv pravnog saobraćaja i protiv čovečnosti i drugih dobara zaštićenih međunarodnim pravom, bez obzira na izrečenu krivičnu sankciju, ni lice za koje je, u skladu sa zakonom, utvrđeno diskriminatorno ponašanje;
- koje bi moglo da zastupa interese više struktura, osim članova sindikata;
- čiji su poslovi, dužnost ili funkcija nespojivi sa obavljanjem poslova u organu upravljanja;
- u drugim slučajevima, utvrđenim zakonom.
Član 34
Upravni odbor:
- utvrđuje i sprovodi politiku Škole;
- donosi finansijski plan Škole uz prethodni saglasnost osnivača;
- odlučuje o izmenama Statuta i donosi ih;
- odlučuje o opštim pitanjima u poslovanju škole uz saglasnost osnivača;
- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji finansijski obračun;
- zaključuje ugovor o radu sa direktorom;
- raspisuje konkurs i bira direktora Škole;
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima direktora Škole;
- donosi odluku o postavljanju vršioca dužnosti direktora u skladu sa Zakonom;
- razrešava direktora Škole dužnosti u skladu sa Zakonom;
- odlučuje o proširenoj delatnosti Škole, promeni naziva i sedišta Škole u skladu sa Zakonom;
- odlučuje o načinu korišćenja sredstava od donacija i od proširene delatnosti škole;
- donosi Opšte akte škole;
- daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike;
- donosi odluku o visini novčanih sredstava kojima direktor u vršenju svoje funkcije raspolaže uz prethodnu saglasnost Osnivača;
- daje saglasnost na pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;
- odlučuje o statusnim promenama u školi;
- donosi Pravilnik o radu;
- donosi plan nabavki Škole;
- odlučuje o davanju na korišćenje, odnosno u zakup školskog prostora;
- usvaja izveštaj o izvođenju ekskurzije;
- daje mišljenje direktoru Škole u postupku odlučivanja o izboru nastavnika i stručnog saradnika za prijem u radni odnos;
- donosi Razvojni plan Škole;
- obrazuje komisije iz svoje nadležnosti ukoliko se za to ukaže potreba;
- razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanja ciljeva obrazovanja i vaspitanja i standarda postignuća i preduzima mera za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno – vaspitnog rada;
- donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvajanja izveštaja o njegovom ostvarivanju;
- odlučuje po prigovoru, odnosno žalbi na rešenje direktora;
- donosi Školski kalendar i to pre početka svake školske godine;
- donosi raspored časova;
- sprovodi analizu rezultata učenika i prolaznosti učenika na završnim ispitima koje učenici polažu u Školi po programu Cambridge Assessment International Education za sve nivoe predmeta, i to na kraju svake školske godine. Sprovodi uporednu analizu napred navedenih rezultata ispita i prolaznosti učenika Škole i zvaničnih rezultata objavljenih od strane Cambridge Assessment International Education i to na kraju svake školske godine;
- vrši i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktom.
Član 35
Upravni odbor odlučuje u sednicama.
Sednicu Upravnog odbora saziva i njome rukovodi predsednik. U odsustvu predsednika Upravnog odbora njegove poslove obavlja zamenik predsednika.
Predsednik i zamenik predsednika Upravnog odbora biraju članovi Upravnog odbora.
Član 36
Upravni odbor donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.
Pri odlučivanju svaki član Upravnog odbora ima jedan glas.
Sednici Upravnog odbora prisustvuje direktor i sekretar škole.
Poslovnikom o radu Upravnog odbora bliže se utvrđuje način rada i odlučivanja Upravnog odbora u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Član 37
Osnivač škole razrešiće, pre isteka mandata, pojedine članove, uključujući i predsednika ili Upravni odbor Škole, na lični zahtev člana, kao i ako:
- Upravni odbor donosi nezakonite odluke ili ne donosi odluke koje je na osnovu zakona i statuta dužan da donosi;
- član Upravnog odbora neopravdanim odsustvovanjima ili nesavesnim radom onemogućava rad Upravnog odbora;
- u postupku preispitavanja akta o imenovanju utvrdi nepravilnosti;
- ovlašćeni predlagač pokrene inicijativu za razrešenje člana Upravnog odbora zbog prestanka osnova po kojem je imenovan u Upravni odbor.
Izborni period novoimenovanog pojedinog člana Upravnog odbora traje do isteka mandata organa upravljanja.
Član 38
Osnivač imenuje privremeni Upravni odbor do isteka mandata prethodno imenovanim članovima Upravnog odbora.
Mandat privremenog organa upravljanja ustanove traje do imenovanja novog.
- Direktor škole
Član 39
Direktor rukovodi radom Škole.
Za direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene ovim Statutom.
O pravima, obavezama i odgovornostima direktora odlučuje Upravni odbor.
Direktor Škole odgovoran je za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Škole i za svoj rad odgovara Upravnom odboru i osnivaču škole.
Uslovi za izbor direktora
Član 40
Za direktora Škole može da bude izabrano lice:
- koje ima odgovarajuće visoko obrazovanje;
- koje ima odgovarajuće radno iskustvo na poslovima obrazovanja i vaspitanja;
- koje ima psihičku, fizičku i zdravstvenu sposobnost za rad sa decom i učenicima;
- koje nije osuđivano pravnosnažnom presudom za krivično delo ili privredni prestup utvrđen Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja;
- za koje nije, u skladu sa zakonom, utvrđeno diskriminatorno ponašanje;
- koje ima državljanstvo Republike Srbije;
- koje zna jezik na kome se ostvaruje obrazovno-vaspitni rad.
Obrazovanje i radno iskustvo za direktora Škole
Član 41
Kandidat za direktora Škole ima odgovarajuće obrazovanje i radno iskustvo ako je stekao visoko obrazovanje za nastavnika, za pedagoga i psihologa, na studijama drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije) po propisu koji uređuje visoko obrazovanje, počev od 10. septembra 2005. godine, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, po propisu koji je uređivao visoko obrazovanje do 10. septembra 2005. godine i ima najmanje tri godine rada u ustanovi na poslovima obrazovanja i vaspitanja ili najmanje pet godina rada u ustanovi visokog obrazovanja nakon stečenog odgovarajućeg obrazovanja i koji razume jezik na kojem se sprovodi nastava.
Stečeno stručno i naučno zvanje
Član 42
Prednost za izbor direktora Škole ima kandidat koji je stekao neko od zvanja prema propisima iz oblasti obrazovanja.
Psihička, fizička i zdravstvena sposobnost
Član 43
Kandidat za direktora Škole mora da ima psihičku, fizičku i zdravstvenu sposobnost za rad sa decom i učenicima.
Sposobnost iz stava 1 ovog člana dokazuje se lekarskim uverenjem koje izdaje nadležna zdravstvena ustanova.
Uslovi koji se odnose na raniju osuđivanost i ponašanje
Član 44
Kandidat za direktora škole ne može da bude lice za koje je u postupku i na način propisan zakonom utvrđeno diskriminatorno ponašanje.
Kandidat za direktora škole ne može da bude lice koje je pravnosnažno osuđeno za privredni prestup u vršenju ranije dužnosti.
Kandidat za direktora škole ne može da bude lice koje je osuđivano pravnosnažnom presudom za krivično delo za koje je izrečena bezuslovna kazna zatvora u trajanju od najmanje tri meseca.
Kandidat za direktora škole ne može da bude lice koje je osuđivano pravnosnažnom presudom za krivična dela nasilje u porodici, oduzimanje maloletnog lica, zapuštanje i zlostavljanje maloletnog lica ili rodoskrnavljenje, za krivično delo primanje mita ili davanje mita i druga krivična dela protiv službene dužnosti, za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv polne slobode, protiv pravnog saobraćaja i protiv čovečnosti i drugih dobara zaštićenih međunarodnim pravom – bez obzira na izrečenu krivičnu sankciju.
Kandidat za direktora škole ne može da ostvari prednost prilikom izbora ako je u toku izbora utvrđeno da je protiv njega pokrenut krivični postupak donošenjem naredbe o sprovođenju istrage, potvrđivanjem optužnice kojoj nije prethodila istraga ili donošenjem rešenja o određivanju pritvora pre podnošenja optužnog predloga – za krivična dela iz stava 4 ovog člana.
Član 45
Direktor Škole bira se na period od jedne do četiri godine.
Kandidat ne može biti izabran za direktora Škole dva puta zaredom, ukoliko je u prethodnom periodu funkciju direktora obavljao u ukupnom trajanju od četiri godine. Kandidat u napred navedenom slučaju može biti izabran za direktora Škole ukoliko je konkurisao za poziciju direktora nakon četiri godine od isteka prethodnog mandata.
Mandat direktora teče od dana stupanja na dužnost.
Direktoru Škole miruje radni odnos za vreme izbornog perioda na radnom mestu sa koga je izabran.
Direktoru Škole prestaje radni odnos ako se u toku trajanja mandata utvrdi da ne ispunjava uslove utvrđene odredbama ovog Statuta ili odbije da se podvrgne lekarskom pregledu na zahtev Upravnog odbora.
O pravima, obavezama i odgovornostima direktora odlučuje Upravni odbor.
Član 46
Direktora Škole bira Upravni odbor na osnovu javnog konkursa, po prethodno pribavljenom odobrenju Osnivača.
Član 47
Konkurs za izbor direktora Škole objavljuje se u dnevnom listu ili službenom glasilu. Prijava na konkurs za izbor direktora Škole podnosi se u roku od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.
Uz prijavu na konkurs, kandidat za direktora Škole podnosi dokaze o ispunjenosti uslova za direktora, i to: biografiju s pregledom radne biografije i predlogom programa rada Škole, overenu kopiju diplome o stečenom obrazovanju, uverenje o državljanstvu Republike Srbije, izvod iz matične knjige rođenih, lekarsko uverenje da ima psihičku, fizičku i zdravstvenu sposobnost za rad s decom i učenicima, potvrdu o radnom stažu u oblasti obrazovanja i vaspitanja, ostala dokumenta za koja kandidat smatra da su relevantna za donošenje odluke o izboru.
Član 48
Po isteku roka za podnošenje prijave na konkurs, Upravni odbor prikuplja i razmatra konkursni materijal, utvrđuje blagovremenost i potpunost prijave kandidata, utvrđuje listu kandidata koji ispunjavaju uslove za izbor i priprema materijal za sednicu.
Nepotpune i neblagovremene prijave Upravni odbor ne uzima u razmatranje.
Član 49
Blagovremenom prijavom smatra se prijava koja je podneta u roku utvrđenom u konkursu.
Blagovremenom prijavom smatraće se i prijava koja je predata preporučenom poštom, i tada se kao dan prijema računa dan kada je pošta primila pošiljku.
Kad poslednji dan za podnošenje prijave pada u nedelju ili dane državnog praznika, rok za prijavu pomera se za sledeći radni dan.
Potpunom prijavom smatra se prijava koja u prilogu sadrži dokumenta kojima kandidat dokazuje da ispunjava uslove konkursa.
Izuzetno, kandidat može potrebna dokumenta da podnese naknadno, nakon isteka roka, pod uslovom da je prijavu podneo u predviđenom roku i da zbog objektivnih razloga nije mogao dostaviti kompletnu dokumentaciju.
Naknadna dostava dokumentacije je moguća do otvaranja konkursne dokumentacije, odnosno do početka postupka izbora kandidata po raspisanom konkursu.
Član 50
Upravni odbor može da odlučuje o izboru direktora ako sednici prisustvuje većina članova Upravnog odbora.
Upravni donosi odluku o izboru direktora tajnim glasanjem.
Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena kandidata.
Odluka o izboru direktora Škole doneta je ukoliko je kandidat za direktora dobio većinu glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Ukoliko u prvom krugu glasanja nijedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu, dva kandidata s najvećim brojem glasova ulaze u drugi krug. U slučaju da se izjašnjavanje vrši samo o jednom kandidatu, koji u prvom krugu glasanja ne dobije potrebnu većinu, organizuje se drugi krug glasanja.
U slučaju da ni posle drugog kruga glasanja nijedan kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova sednica se prekida, zakazuje se nova narednog radnog dana i pristupa se glasanju.
Ako i na ponovljenoj sednici ne bude doneta odluka o izboru direktora Škole, donosi se odluka o ponovnom raspisivanju konkursa.
Član 51
Ako nakon prijema obaveštenja o izboru direktora, koji dostavlja Upravni odbor, Osnivač u roku od 30 dana ne donese akt o odbijanju saglasnosti, smatra se da je dao saglasnost na odluku Upravnog odbora, odnosno da je odluka Upravnog odbora doneta i da je konačna.
Upravni odbor, posle proteka roka od 30 dana donosi rešenje o izboru direktora i dostavlja ga učesnicima konkursa. Rešenjem se utvrđuju i vreme stupanja na dužnost. Obaveštenje o ishodu konkursa dostavlja se kandidatima koji su ušli u uži krug konkursa.
Član 52
Osim poslova iz člana 11 i člana 29 direktor škole obavlja i sledeće poslove:
- planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti ustanove;
- stara se o osiguranju kvaliteta i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;
- stara se o ostvarivanju razvojnog plana ustanove;
- odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava;
- sarađuje sa organima jedinice lokalne samouprave, organizacijama i udruženjima;
- organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalite obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada nastavnika i stručnog saradnika;
- planira i prati stručno usavršavanje zaposlenih:
- preduzima mere u slučajevima povreda zabrana i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na učenike;
- preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika, kao i drugih inspekcijskih organa;
- stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka o ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;
- stara se objavljivanju i obaveštavanju zaposleni, učenika i roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad ustanove i ovih organa;
- saziva i rukovodi sednicama sručnih veća, bez prava odlučivanja;
- obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u ustanovi;
- sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima učenika;
- podnosi izveštaje o svome radu i radu škole Upravnom odboru, najmanje dva puta godišnje;
- donosi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova u školi i dostavlja ga Upravnom odboru na saglasnost;
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima učenika i zaposlenih u skladu sa Zakonom o radu;
- priprema predlog plana stručnog usavršavanja zaposlenih, dostavlja ga Upravnom odboru radi donošenja i stara se o njegovom ostvarivanju;
- stara se o namenskom korišćenju školskog prostora i zaključuje ugovore o davanju istog na korišćenje, na osnovu odluke Upravnog odbora;
- stara se o sprovođenju postupka nabavki i donosi odluke o izboru najpovoljnije ponude;
- predlaže Upravnom odboru, stručnom veću donošenje odluka iz okvira njihove nadležnosti;
- predlaže Upravnom odboru raspored časova, imenuje odeljenske starešine na početku godine i u toku školske godine ako dođe do opravdanih razloga da se izvrši zamena;
- raspisuje konkurs i vrši izbor kandidata za prijem u radni odnos;
- utvrđuje status nastavnika, stručnog saradnika u pogledu rada sa punim ili nepunim radnim vremenom, privremeno udaljava zaposlenog sa rada zbog učinjene povrede zabrane i teže povrede radne obaveze u skladu sa Zakonom o radu do okončanja disciplinskog postupka;
- stara se po očuvanju poslovne tajne i donosi odgovarajuće akte;
- pokreće i vodi disciplinski postupak, donosi odluku i izriče meru u disciplinskom postupku protiv zaposlenog;
- pokreće vaspitno – disciplinski postupak za učenike;
- predlaže Upravnom odboru Školski kalendar, i to najkasnije 15 dana pre početka svake školske godine;
- obavlja i druge poslove i odgovoran je za njihovo izvršavanje u skladu sa Zakonom i opštim aktom Škole.
Član 53
Dužnost direktora Škole prestaje:
- istekom mandata,
- na lični zahtev,
- sticanjem uslova za mirovanje radnog odnosa,
- prestankom radnog odnosa,
- razrešenjem.
Odluku o prestanku dužnosti direktora donosi Upravni odbor uz saglasnost Osnivača škole.
Upravni odbor razrešava direktora Škole ako je utvrđeno da:
- Škola ne ostvaruje program obrazovanja i vaspitanja ili ne preduzima mere za ostvarivanje ciljeva iz standarda postignuća;
- Škola ne sprovodi mere za bezbednost i zaštitu učenika;
- direktor ne preduzima ili neblagovremeno preduzima odgovarajuće mere u slučajevima povreda zabrana i težih povreda radnih obaveza zaposlenih;
- u Školi nije obezbeđeno čuvanje propisane evidencije i dokumentacije;
- se u Školi vodi evidencija i izdaju javne isprave suprotno zakonu;
- direktor ne ispunjava uslove za imenovanje;
- direktor ne postupa po nalogu, odnosno meri nadležnog organa za otklanjanje utvrđenih nedostataka i nepravilnosti;
- direktor predlaganjem nezakonitih odluka, nepotpunim, neblagovremenim i netačnim obaveštavanjem ili sazivanjem sednica suprotno poslovniku ometa rad Upravnog odbora i zaposlenih;
- je direktor u radni odnos primio ili angažuje lice van radnog odnosa suprotno zakonu i opštem aktu i u drugim slučajevima u skladu sa Zakonom o radu, kao i bez saglasnosti Upravnog odbora;
- je direktor namerno ili krajnjom nepažnjom učinio propust prilikom donošenja odluke u disciplinskom postupku, koja je pravnosnažnom sudskom presudom poništena kao nezakonita i ako je ustanova obavezana na naknadu štete u iznosu koji može ugroziti redovno poslovanje ustanove;
- je procenat uspešnosti i prolaznosti učenika Škole na ispitima koje polažu po programu Cambridge Assessment International Education, za sve nivoe predmeta, nakon sprovedene uporedne analize rezultata i prolaznosti učenika Škole na završnim ispitima niži za 20% i više od rezultata uspešnosti polaganja i prolaznosti zvanično objavljenih od strane Cambridge Assessment International Education;
- izveštaji koje direktor dostavlja Upravnom odboru sadrže netačne podatke;
- je smanjen upis učenika u tekuću školsku godinu, i to ako je upisano manje od 90% ukupnog broja učenika u odnosu na prethodnu školsku godinu;
- je povećan ispis učenika, i to ako se ispisalo više od 10% ukupnog broja učenika;
- direktor iznosi informacije o poslovanju u javnosti, kao i prema zaposlenima i roditeljima;
- direktor neblagovremeno izvršava poslove iz svog delokruga odgovornosti;
- se direktor nije odazvao zahtevu Upravnog odbora za dostavljanje podataka i informacija u datom roku;
- direktor na bilo koji način sarađuje sa konkurencijom;
- direktor vrši neadekvatne naruddžbine materijala i usluga bez odobrenja Upravnog odbora;
- direktor lažno prikazuje podatke o angažovanju i izvršavanju ugovorenih obaveza zaposlenih i drugih angažovanih lica, a u vezi sa isplatama zarada i honorara;
- direktor nije blagovremeno obavestio Upravni odbor o postojanju spornih pitanja i problema sa zaposlenima, ucenicima i roditeljima.
Direktor je materijalno odgovoran za štetu koju namerno ili nepažnjom nanese Školi, u skladu sa zakonom.
Upravni odbor razrešava direktora Škole dužnosti ako mu se u disciplinskom postupku izrekne mera prestanka radnog odnosa zbog utvrđene odgovornosti za težu povredu radne obaveze propisane za zaposlene Zakonom o radu i Pravilnikom o radu ili se stekne uslov za otkaz ugovora o radu u skladu sa opštim propisima o radu.
Upravni odbor razrešava direktora dužnosti pre isteka mandata kada je konačnim aktom nadležnog organa utvrđeno da je Škola, odnosno direktor odgovaran za prekršaj iz zakona, privredni prestup ili krivično delo u vršenju dužnosti.
Smatra se da je odluka Upravnog odbora o razrešenju direktora doneta, odnosno da je Osnivač dao na nju saglasnost, ako u roku od 15 dana od dana njenog dostavljanja ne donese akt kojim odbija saglasnost.
Akt o odbijanju saglasnosti Osnivač donosi ako se u postupku utvrdi da odluka nije doneta u skladu sa zakonom ili se njenim donošenjem dovodi u pitanje nesmetano obavljanje delatnosti Škole.
Ako Upravni odbor ne donese odluku o razrešenju direktora u roku iz stava 7 ovog člana, može da ga razreši Osnivač škole, u roku od 15 dana od dana prijema zapisnika o neizvršenom nalogu.
Član 54
Direktor Škole kome prestane dužnost zbog isteka drugog i svakog narednog mandata ili na lični zahtev, može se rasporediti na poslove koji odgovaraju stepenu i vrsti njegovog obrazovanja.
Ako nema odgovarajućih poslova u Školi ili ne bude raspoređen, direktor Škole kome prestane dužnost ostvaruje prava kao zaposleni za čijim radom prestane potreba, u skladu sa zakonom.
Direktoru Škole koji je materijalno odgovoran za štetu koju namerno ili krajnjom nepažnjom nanese Školi ili kome je u disciplinskom postupku izrečena mere prestanka radnog odnosa zbog učinjene teže povrede obaveze propisane Zakonom za zaposlene, ili kome su se stekli uslovi za otkaz ugovora o radu, u skladu sa zakonom i opštim propisima o radu, prestaje radni odnos bez prava na otpremninu.
Direktoru Škole kome u drugom i svakom narednom mandatu prestane dužnost razrešenjem, bez prestanka radnog odnosa, a koji ne može da se rasporedi na poslove koji odgovaraju stepenu i vrsti njegovog obrazovanja, prestaje radni odnos, uz isplatu otpremnine, u skladu sa zakonom.
Vršilac dužnosti direktora
Član 55
Upravni odbor postavlja vršioca dužnosti direktora do izbora direktora ako direktoru Škole prestane dužnost, a nije raspisan konkurs ili Upravni odbor nije doneo odluku o izboru ili je Osnivač škole doneo akt kojim je odbijeno davanje saglasnosti na odluku Upravnog odbora.
Ako Upravni odbor ne postavi vršioca dužnosti direktora u slučajevima iz stava 1 ovog člana ili ne donese odluku po ponovljenom konkursu, odnosno Osnivač ne da saglasnost na odluku po ponovljenom konkursu, vršioca dužnosti direktora postavlja Osnivač škole, u roku od sedam dana od dana saznanja za nastupanje razloga za postavljenje.
Mandat vršioca dužnosti direktora Škole određuje se odlukom Upravnog odbora.
Vršiocu dužnosti direktora Škole miruje radni odnos na poslovima s kojih je postavljen, za vreme dok obavlja tu dužnost, ukoliko je u pitanju zaposleni u Školi.
Prava, obaveze i odgovornosti direktora Škole odnose se i na vršioca dužnosti direktora.
Pomoćnik direktora
Član 56
Škola može da ima pomoćnika direktora (izvršnog menadžera) Škole.
Odlukom Upravnog odbora na poslove pomoćnika direktora (izvršnog menadžera) raspoređuje se nastavnik ili stručni saradnik koji ima profesionalni ugled i iskustvo u Školi. Mandat pomoćnika direktora (izvršnog menadžera) određuje se napred navedenom odlukom.
Pomoćnik direktora organizuje, rukovodi i odgovoran je za pedagoški rad Škole, koordinira rad stručnih aktiva i drugih stručnih organa Škole i obavlja druge poslove, u skladu sa odredbama ovog Statuta i opštih akata Škole.
Pomoćnik direktora obavlja i poslove nastavnika i stručnog saradnika, u skladu s rešenjem direktora.
- Nadzorni odbor
Član 57
Nadzorni odbor je organ nadzora škole.
Nadzorni odbor ima tri člana koji se na predlog Upravnog odbora biraju na rok od 4 godine s tim da član nadzornog odbora odlikom Osnivača škole može biti biran bez ograničenja mandata.
Nadzorni odbor ustanove imenuje i razrešava Osnivač škole.
Nadzorni odbor za svoj rad odgovara Osnivaču škole.
Član 58
Nadzorni odbor ustanove:
- obavlja nadzor nad radom i poslovanjem ustanove;
- vrši nadzor nad poslovanjem direktora;
- pregleda godišnje i ostale potrebne obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;
- utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta ustanove vode uredno u skladu sa propisima i može ih dati na veštačenje;
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.
Način rada Nadzornog odbora bliže se definišu Poslovnikom o radu Nadzornog odbora koji donosi Nadzorni odbor škole.
- Stručni organi
Član 59
Škole može imati sledeće stručne organe:
- Stručno veće za jezike (Languages);
- Stručno veće za društvene nauke (Humanities and Social Sciences);
- Stručno veće za prirodne nauke (Sciences);
- Stručno veće za matematiku (Mathematics);
- Stručno veće za umetnosti i tehničke nauke (Creative, Technical and Vocational).
Stručni organ škole:
- stara se o ostvarivanju ciljeva i zadataka obrazovanja i vaspitanja;
- razmatra i usvaja izveštaje o uspehu učenika na kraju semestra i školske godine;
- vrši izbor savremenih metoda i sredstava u nastavi, radi podizanja efikasnosti i kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada;
- razmatra raspored časova nastave;
- predlaže odeljenjska starešinstva i raspored zaduženja nastavnika i saradnika u izvršavanju pojedinih zadataka;
- razmatra rezultate obrazovno-vaspitne delatnosti i odlučuje o merama za njeno poboljšanje;
- prati i analizira ostvarivanje nastavnog plana i programa obrazovanja i preduzima mere za njegovo ostvarivanje;
- utvrđuje program izvođenja ekskurzija;
- planira i organizuje različite oblike vannastavnih aktivnosti učenika;
- razmatra učešće učenika na takmičenjima i postignute rezultate;
- na predlog direktora razmatra plan upisa učenika;
- dodeljuje pohvale i nagrade učenicima;
- donosi odluku o izboru učenika generacije;
- utvrđuje kalendar školskih takmičenja;
- donosi odluku o oslobađanju učenika od nastave fizičkog vaspitanja i o ocenjivanju na osnovu predloga izabranog lekara;
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Škole.
Stručna veća iz stava 1 ovog člana održavaju zajedničke sednice svih veća na početku i na kraju školske godine, a po potrebi na kraju svakog semestra.
Član 60
Direktor može da obrazuje tim za ostvarivanje određenog zadatka, programa ili projekta koji sprovodi Škola. Tim mogu da čine predstavnici zaposlenih, roditelja, odnosno stručnjaka za pojedina pitanja.
Članovi tima za svoj rad su odgovorni direktoru Škole, a u slučaju da član tima ne izvršava svoje obaveze direktor Škole može ga zameniti o čemu donosi posebnu odluku.
Član 61
Odeljenjski starešina (Class Teacher) je neposredni organizator rada u odeljenju koji u obavlja poslove u skladu sa zakonom i odlukom Direktora.
Odeljenjski starešina dužan je da na početku školske godine uradi operativni plan rada odeljenja i preda ga direktoru Škole.
- Stručni timovi
Član 62
Direktor Škole može da obrazuje stručni tim za ostvarivanje određenog zadatka, programa ili projekta.
U Školi se mogu obrazovati timovi za:
- zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, prevencije drugih oblika rizičnog ponašanja;
- za dodatnu podršku u obrazovanju i vaspitanju;
- za samovrednovanje Škole;
- za inkluzivno obrazovanje;
- za zdravstvenu prevenciju;
- za zaštitu i bezbednost na radu;
- za zaštitu životne sredine;
- za medijsku promociju Škole;
- za slobodne aktivnosti;
- za izlete i ekskurzije;
- za kulturne aktivnosti Škole;
- za školski sport;
- za karijerno vođenje i savetovanje učenika;
- Tim za implementaciju standarda kvaliteta
- za saradnju sa lokalnom samoupravom;
- za saradnju sa porodicom i drugi.
Tim mogu da čine predstavnici zaposlenih, roditelja, odnosno stručnjaka za pojedina pitanja. Ciljevi i način delovanja stručnih timova bliže se uređuje odlukom o njihovom osnivanju.
Članovi tima za svoj rad odgovaraju direktoru Škole.
- Sekretar Škole
Član 63
Upravne, normativno-pravne i druge pravne poslove u Školi obavlja sekretar.
Poslove sekretara može da obavlja lice koje ispunjava uslove propisane zakonom.
V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST UČENIKA
- Prava učenika
Član 64
Prava učenika ostvaruju se u skladu s potvrđenim međunarodnim ugovorima, Zakonom i posebnim zakonima, a Škola, odnosno svi zaposleni dužni su da obezbede njihovo ostvarivanje, a naročito pravo na:
- kvalitetan obrazovno-vaspitni rad koji obezbeđuje ostvarivanje principa i ciljeva utvrđenih Zakonom;
- uvažavanje ličnosti;
- podršku za svestrani razvoj ličnosti, podršku za posebno iskazane talente i njihovu afirmaciju;
- zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
- blagovremenu i potpunu informaciju o pitanjima od značaja za njegovo školovanje;
- informacije o njegovim pravima i obavezama;
- slobodu udruživanja u različite grupe, klubove i organizovanje učeničkog parlamenta;
- podnošenje prigovora i žalbe na ocenu i na ostvarivanje drugih prava po osnovu obrazovanja;
- pokretanje inicijative za preispitivanje odgovornosti učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu ukoliko prava iz ovog člana nisu ostvarena;
- ostvarivanje svih prava učenika, prava na zaštitu i na pravično postupanje škole prema učeniku i kada povredi obavezu utvrđenu zakonom;
- pravo na stipendiju, kredit, smeštaj i ishranu u domu učenika, u skladu s posebnim zakonom.
Škola je dužna da obezbedi sve uslove za ostvarivanje prava učenika iz stava 1 ovog člana.
Učenik, roditelj, odnosno staratelj učenika može da podnese prijavu direktoru Škole u slučaju povrede prava iz stava 1 ovog člana ili neprimerenog ponašanja zaposlenih prema učeniku, u roku od 15 dana od nastupanja slučaja.
Direktor je dužan da prijavu razmotri i da, uz konsultaciju sa učenikom, roditeljem, odnosno starateljem učenika i zaposlenim odluči o njoj i preduzme odgovarajuće mere, u roku od 15 dana od dana prijema prijave.
Zaposleni u Školi dužan je da prijavi direktoru, odnosno Upravnom odboru kršenje prava učenika.
- Odeljenjska zajednica
Član 65
Učenici jednog odeljenja Škole mogu obrazovati odeljenjsku zajednicu. Odeljenjska zajednica ima predsednika i blagajnika, koje biraju učenici većinom glasova.
Odeljenjska zajednica:
- razmatra saradnju učenika i nastavnika,
- predlaže direktoru Škole učešće učenika na sportskim i drugim takmičenjima,
- daje predloge i mišljenja stručnim organima i direktoru škole o pravilima ponašanja u Školi,
- razmatra i druga pitanja od značaja za uspeh odeljenja.
- Upis i ispis učenika
Član 66
Upisom u Školu stiče se svojstvo učenika.
Svojstvo redovni i vanrednih učenika kao i njihov upis i ispit vrši se u skladu sa odredbama Zakona o obrazovanju (Education Act 1996) Velike Britanije.
Redovan učenik u smislu zakona i ovog Statuta je lice koje obrazovanje stiče redovnim pohađanjem nastave i ispunjavanjem drugih obaveza koji nije navršio 19 godina čije je znanje engleskog jezika dovoljno za praćenje nastave. Redovan učenik može biti lice koje u vreme upisa u prvi razred nije navršilo 14 godina, odnosno 11 godina, za niže razrede (lower secondary).
Vanredan učenik u smislu zakona i ovog Statuta jeste učenik van uzrasta obaveznog obrazovanja koji ne stiče obrazovanje u svojstvu redovnog učenika, kao i učenik koji opravda nemogućnost redovnog pohađanja nastave, uz saglasnost ministra, koji je van predviđenog uzrasta.
U Školu može da se upiše lice koje je završilo osnovnu školu, odnosno za Lower Secondary program minimum 5. odnosno 6. razred osnovne škole, pod uslovom propisanim u članu 355 stav 1 tačka 4 Zakona o obrazovanju (Education Act 1996, Section 355; Education act 2002, 2011) Velike Britanije.
Redovan ili vanredni učenik koji se ispisao iz Škole u toku školske godine može da se upiše u drugu školu u roku od sedam dana od dana ispisa. Škola je u obavezi da učeniku koji se ispisuje izda svu zakonom propisanu dokumentaciju.
- Ocenjivanje
Član 67
Sastavni deo obrazovno-vaspitnog rada u Školi je ocenjivanje učenika.
Ocenjivanjem se procenjuje ostvarenost propisanih ciljeva u toku savladavanja školskog programa.
Ocenjivanje je javno i svaka ocena učeniku mora odmah da bude obrazložena. Ukoliko nastavnik ne obrazloži ocenu, a učenik to od njega zahteva, učenik ima pravo da podnese prigovor na ocenu.
Ocenjivanje učenika se vrši na svakih šest do osam nedelja u okviru semestra ocenama od A do X.
Dobijanje Cambridge Checkpoint, IGSCE, A i AS Level sertifikata, kao i ICE i AICE diplome, u toku i po završetku školovanja, uslovljeno je uspešnim polaganjem Cambridge Checkpoint, IGCSE, AS i A-levels ispita, i Škola ni na koji način ne može uticati na izdavanje istih. Polaganje ovih ispita se vrši po pravilima Cambridge Assessment International Education. Cambridge Assessment International Education samostalno kreira ispitna pitanja i ocenjuje radove učenika.
- Obaveze i odgovornosti učenika
Član 68
U ostvarivanju svojih prava učenik ne sme da ugrožava druge u ostvarivanju prava.
Učenik ima obavezu da:
- redovno pohađa nastavu i izvršava školske obaveze;
- poštuje školska pravila, odluke direktora i organa Škole;
- radi na usvajanju znanja, veština i vrednosnih stavova propisanih školskim programom, prati sopstveni napredak i izveštava o tome nastavnike i roditelje, odnosno staratelje;
- u postupku ocenjivanja pokaže svoje stvarno znanje bez korišćenja raznih oblika prepisivanja i drugih nedozvoljenih oblika pomoći;
- ne ometa izvođenje nastave i ne napušta čas bez prethodnog odobrenja nastavnika;
- poštuje ličnost drugih učenika, nastavnika i ostalih zaposlenih u školi;
- čuva imovinu Škole i čistoću i estetski izgled školskih prostorija;
- stara se o očuvanju životne sredine i ponaša u skladu s pravilima ekološke etike.
Učenik, roditelj, odnosno staratelj učenika, dužan je da u roku od osam dana pravda izostanak učenika i dostavlja potpune i tačne kontakt informacije.
Član 69
Sa učenikom koji vrši povredu pravila ponašanja ili se ne pridržava odluka direktora i organa Škole, neopravdano izostane s nastave pet časova, odnosno koji svojim ponašanjem ugrožava druge u ostvarivanju njihovih prava, Škola može da uz učešće roditelja, odnosno staratelja učenika, pojača vaspitni rad aktivnostima: u okviru odeljenjske zajednice, stručnim radom odeljenjskog starešine, pedagoga, psihologa, posebnih timova, a kada je to neophodno da sarađuje s odgovarajućim ustanovama socijalne, odnosno zdravstvene zaštite na promeni ponašanja učenika.
Učenik može da odgovara za lakšu i težu povredu obaveze utvrđenu ovim Statutom, zakonom i Pravilnikom o ponašanju.
Član 70
Učenik, roditelj odnosno staratelj odgovara za materijalnu štetu koju učenik nanese školi, namerno ili iz krajnje nepažnje, u skladu sa zakonom.
Vaspitno-disciplinski postupak i vaspitno disciplinske mere
Član 71
Pravilnikom o ponašanju bliže se uređuje pokretanje i vođenje vaspitno-disciplinskog postupka, lakše i teže povrede obaveza učenika za koje se izriču vaspitne mere, vaspitni i vaspitno-disciplinski postupak, organi nadležni za vođenje vaspitnog i vaspitno-disciplinskog postupka u skladu sa zakonom i odredbama ovog Statuta.
Član 72
Učenik koji učini materijalnu štetu, namerno ili iz krajnje nepažnje, dužan je da istu nadoknadi, u visini koju utvrdi direktor Škole, u skladu sa zakonom.
Štetu koju učini učenik, dužan je da nadoknadi njegov roditelj/zakonski zastupnik.
Ukoliko roditelj odbije da nadoknadi štetu, direktor Škole je dužan da pokrene postupak za naknadu štete kod nadležnog suda.
Zaštita prava učenika
Član 73
Na izrečenu vaspitno-disciplinsku meru za učinjenu težu povredu obaveze učenika ili povredu zabrane ponašanja učenika, učenik ili njegov roditelj, odnosno staratelj, mogu da podnesu žalbu Upravnom odboru, u roku od tri dana od dana dostavljanja rešenja o utvrđenoj odgovornosti učenika i izrečenoj meri.
Član 74
Upravni odbor je dužan da rešava po žalbi u roku od 15 dana od dana dostavljanja.
Žalba odlaže izvršenje rešenja direktora.
Član 75
U rešenju o izricanju vaspitno-disciplinske mere mora postojati pravna pouka o pravu na žalbu, rok u kome se ona podnosi i naziv organa koji o prigovoru odlučuje.
Član 76
Učenik, njegov roditelj ili staratelj ima pravo da radi zaštite prava učenika podnese prigovor Cambridge Assessment International Education. Postupak podnošenja prigovora i ishod istog nije u nadležnosti Škole i ista ne snosi bilo kakvu odgovornost u navedenom postupku.
Član 76a
Pravilnikom o radu koji je na snazi kod poslodavca bliže su uređene teže i lakše povrede radnih obaveza zaposlenog, kao i postupak u slučaju povrede radnih obaveza, u skladu sa zakonom.
VI SAMOVREDNOVANJE I SPOLJAŠNJE VREDNOVANJE ŠKOLE
Član 77
Radi osiguranja kvaliteta rada u Školi se vrednuju ostvarivanje ciljeva i standarda postignuća, programa obrazovanja i vaspitanja, razvojnog plana i zadovoljstva učenika i roditelja, odnosno staratelja učenika.
Vrednovanje kvaliteta ostvaruje se kao samovrednovanje i spoljašnje vrednovanje.
Samovrednovanjem Škola ocenjuje: kvalitet programa obrazovanja i vaspitanja i njegovo ostvarivanje, sve oblike i način ostvarivanja obrazovno-vaspitnog rada, stručno usavršavanje i profesionalni razvoj, uslove u kojima se ostvaruje obrazovanje i vaspitanje, zadovoljstvo učenika i roditelja, odnosno staratelja učenika.
U samovrednovanju učestvuju stručni organi, direktor i organ upravljanja i nadzora ustanove.
Samovrednovanje se obavlja na zahtev osnivača.
Izveštaj o samovrednovanju kvaliteta rada ustanove podnosi direktor Upravnom odboru.
Spoljašnje vrednovanje rada ustanove obavlja se stručno-pedagoškim nadzorom ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja i vaspitanja i Cambridge Assessment International Education.
VII ŠKOLSKA AKTA
- Razvojni plan Škole
Član 78
Razvojni plan škole je strateški plan razvoja koji sadrži:
- prioritete u ostvarivanju obrazovno-vaspitnog rada;
- plan i nosioce aktivnosti;
- kriterijume i merila za samovrednovanje planiranih aktivnosti;
- mere za unapređivanje dostupnosti odgovarajućih oblika podrške i razumnih prilagođavanja i kvaliteta obrazovanja i vaspitanja za učenike kojima je potrebna dodatna podrška;
- plan rada sa talentovanim i nadarenim učenicima;
- program zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao i povećanja saradnje među učenicima i roditeljima, zaposlenima i učenicima i zaposlenima;
- mere prevencije osipanja broja učenika;
- druge mere usmerene na dostizanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja koje prevazilaze sadržaj pojedinih nastavnih predmeta;
- plan pripreme za ispite kojima se završava određeni nivo i vrsta obrazovanja
- plan stručnog usavršavanja nastavnika, direktora, stručnih saradnika i drugih zaposlenih u školi;
- plan uključivanja roditelja, odnosno staratelja u rad škole;
- plan saradnje sa drugim školama, privrednim društvima i drugim organima i organizacijama od značaja za rad Škole;
- druga pitanja od značaja za razvoj Škole.
Razvojni plan donosi Upravni odbor, za period od tri do pet godina i on je osnov za izradu školskog programa i godišnjeg plana rada škole.
U postupku osiguranja kvaliteta rada škole vrednuje se i ostvarivanje razvojnog plana ustanove.
- Školski program
Član 79
Škola može doneti Školski program u skladu sa programom Univerzitet u Kembridžu, Velika Britanija (Cambridge Assessment International Education) i usvaja ga Upravni odbor, u skladu sa razvojnim planom.
- Godišnji plan rada Škole
Član 80
Škola može doneti Godišnji plan rada kojim se utvrđuju vreme, mesto, način i nosioci ostvarivanja programa obrazovanja i vaspitanja.
- Opšta akta
Član 81
Opšti akti škole su: statut, pravilnik i poslovnik.
Statut je osnovni opšti akt škole. Drugi opšti akti moraju biti u saglasnosti sa statutom.
Član 82
Upravni odbor donosi Statut i objavljuje ga na oglasnoj tabli Škole ili sajtu Škole.
Škola obezbeđuje dostupnost statuta i drugih opštih akata svakom zaposlenom.
Izmene i dopune statuta i drugih opštih akata vrše se po postupku propisanom za njihovo donošenje.
Statut i druga opšta akta stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli škole ili na sajtu Škole.
Autentično tumačenje odredaba statuta i drugih opštih akata daje organ koji ga donosi.
Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova donosi direktor Škole, uz saglasnost Upravnog odbora.
Član 83
Razvojni plan, Školski program, Godišnji plan rada, opšte pravne akte škole donosi Upravni odbor, ukoliko zakonom nije predviđeno da pojedine opšte akte donosi direktor Škole.
Direktor Škole odgovoran je za zakonito i blagovremeno donošenje pojedinačnih i opštih akata iz njegove nadležnosti i za njihovo sprovođenje u skladu sa zakonom, a Upravni odbor za blagovremeno donošenje i usklađivanje svih drugih opštih akata iz njegove nadležnosti sa zakonom.
Statut Škole i druga opšta akta stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja, na oglasnoj tabli i (ili) sajtu Škole.
Škola obezbeđuje dostupnost opštih akata svim zaposlenima.
VIII VOĐENJE EVIDENCIJE
Član 84
Škola vodi propisanu evidenciju i izdaje javne isprave u skladu sa zakonom.
Član 85
Javna isprava izdata suprotno zakonu ništava je.
Evidencija se vodi, a javne isprave izdaju na engleskom jeziku, u skladu sa odredbama Zakona o obrazovanju (Education Act 1996, 2002, 2011).
Verodostojnost javne isprave overava se velikim pečatom škole.
Škola izdaje duplikat javne isprave na propisanom obrascu, nakon oglašavanja originala javne isprave nevažećim, u “Službenom glasniku Republike Srbije”. Duplikat javne isprave potpisuje direktor škole i overava na propisan način, kao i original.
U nedostatku propisanog obrasca škola izdaje uverenje o činjenicama unetim u evidenciju.
Član 86
Škola vodi evidenciju o: učeniku, odnosno detetu; uspehu učenika; ispitima; obrazovno-vaspitnom radu; zaposlenom, u skladu sa Zakonom.
Škola vodi bazu podataka u okviru jedinstvenog sistema prosvete. Baza podataka predstavlja skup svih evidencija propisanih posebnim zakonom koje ustanova vodi u elektronskom obliku.
IX POSLOVNA I DRUGA TAJNA
Član 87
Poslovnu tajnu Škole predstavljaju isprave i podaci utvrđeni zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Škole, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Škole i štetilo bi interesima i poslovnom ugledu Škole, ako zakonom nije drugačije određeno.
Isprave i druge podatke koji su utvrđeni kao poslovna tajna, može drugim licima saopštiti jedino direktor Škole ili lice koje on ovlasti.
Pored podataka koji su zakonom proglašeni poslovnom tajnom, poslovnom tajnom smatraju se i:
- podaci o merama i načinu postupanja za vreme vanrednih okolnosti,
- plan tehničkog i fizičkog obezbeđenja imovine i objekta Škole, i
- drugi podaci i isprave koje Upravni odbor proglasi poslovnom tajnom.
Poslovnu i profesionalnu tajnu dužni su da čuvaju zaposleni koji saznaju za ispravu ili podatak koji se smatra tajnim.
Opštim aktom Škole može se detaljnije utvrditi čuvanje, obezbeđivanje i promet dokumenata i podataka koji predstavljaju poslovnu ili profesionalnu tajnu.
X OBAVEŠTAVANjE ZAPOSLENIH I DRUGIH ZAINTERESOVANIH LICA
Član 88
Zaposleni u Školi i druga zainteresovana lica imaju pravo da budu obaveštena o odlukama organa Škole i drugim pitanjima u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima.
Objavljivanje odluka Upravnog odbora, direktora, stručnih organa i stručnih timova vrši se na oglasnoj tabli i (ili) sajtu Škole.
Svako zainteresovano lice ima pravo uvida u dokumentaciju Škole izuzev ako je reč o pitanjima koja predstavljaju poslovnu ili drugu tajnu, u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 89
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana njegovog objavljivanja na oglasnoj tabli ili veb-sajtu Škole.
Stupanjem na snagu ovog prečišćenog teksta Statuta prestaje da važi Statut zaveden pod br. 193/2022 od 10. 6.2022. godine.
U Beogradu, 31. 10. 2024. godine
Predsednik Upravnog odbora
__________________________________
Zorana Bodiroga